Thursday, August 9, 2012

PuDinG LaPiS KaCa BErLaiCi


Assalamualaikum..dah masuk  hari kesepuluh  terakhr Ramadhan..cepat nya masa berlalu...bagaimana kah persiapan kita menghadapi malam2 terakhir ini? apakah akan berjumpa dgn Ramadhan tahun hadapan? haiz sayu nyer hati..haku tau  terlalu sedikit yg dapat haku lakukan pada Ramadhan kali ini  tetapi haku tetap berdoa semoga Allah menerima amal ibadat ku ..walau  sebenarnya terlalu malu kerana terlalu sedikit..tetapi haku percaya Allah maha  penyayang dan pengasih  jangan Dia melupakan haku dan meninggalkan haku serta berpaling dari  melihat  amal ku terhadap nya .

hati nih sedih dan sayu jerk  bila mendengar kan lagu-lagu raya yang mula berkumandang di radio..sedih nya kerana   berbahagia mereka yang beraya bersama ibu bapa. Hanya kiriman doa-doa untuk arwah ayahanda dan bonda dapat kukirimkan.

Enough with the ramblings..Puding hari nih aderlah variasi dari puding lapis kaca. Cuma pada bahagian tidak bersusu nya itu ku campurkan dgn  jus laici  dan lapisakan seperti diatas.Puding yang mudah untuk dibuat.enak pula rasa ditekak.

Selamat Mencuba!!

No comments: