Tuesday, July 20, 2010

Al FatihaH.

Excelikan..Hari nih haku tak trasa nak menghapdet blog..tapi lebih kepada nak blog walking..saja nak cari resepi untuk berbuka hari ini.InsyaAllah.Tapi tajuk2 blog ini menangkap perhatian ku sehingga membawa kapada haku untuk membaca terus cerita dr tuan empunya blog..Pertama ialah Mengenai Raden Galoh aka Kak Dalilah..siapa itu haku tak kenal? Kerana baru beberapa jam ini sahaja haku mengenali beliau..terlalu singkat..tak sempat untuk berkenalan panjang kerana beliau telah menghadap Allah Pada 19 July 2010.Hati betul2 tersentuh membaca luahannya yg terakhir..kalau nak baca klik sini.
Beliau aderlah seorang pesakit Breast Cancer.She is tough..Haku percaya..she been inspired alot of Cancer patient out there.Tapi ialah..bila ajal menjemput siapa kita untuk menahan..semoga roh arwah dicucuri rahmat dan dipermudahkan urusan nyer di akhirat.Takziah untuk ahli keluarga beliau.
Dan yang kedua mengenai sorang teman blogger ini Lya. Yang dimasukkan ke ICU kerana masalah Jantung..tapi update terbaru beliau telah dibenarkan pulang kerumah semalam..jadi..semoga beliau cepat sembuh dan diberikan kesihatan yg baik.Tiba-tiba haku terasa insaf..hari ini kita sihat..entah esok macamana..Alhamdullilah ..hamba bersyukur pada mu Ya Allah..kerana telah memberikan kesihatan yang baik sehingga kesaat ini.Kau berilah kesihatan yang baik untuk Lya supaya dapat dia manjaga keluarganya, dan Kau cucuri rahmat keatas Roh Kak Dalilah.Amin Ya Rabbal alamin.

1 comment:

armouris said...
This comment has been removed by a blog administrator.