Tuesday, April 20, 2010

MinGGu TempaHAn Cakes!!

Fuh.. Minggu nih aderlah minggu yang begitu mencabar minda dan tubuh badan ku ini..Mmg menuntun masa dan tenaga..Jika begini kehidupan seorang baker..aku mmg tabik spring pada home bakers semua..fuhh..dari hari Jumaat lagi aku dah bertungkus lumus ..planning untuk pesanan dari Bella nih..terima kasih lah pada Bella kerana memberi kepercayaan sepenuhnyer pada ku untuk membuat 2 biji kek sempena majlis pertunangan kawan baik nya.Kerana kek nih nak dihantar pada hari Sabtu..malam Jumaat lagi kek semua dan siap dibakar.Sebiji Cheesecake dan sebiji Choc.Moist Kukus.Subuh bangun buat coklat ganache dan siram kat atas kek Choc.Simpan dalam peties.Cadang tuh nak decorate pada tghari Sabtu bila balik kerja.Perfect Planning. Tiba-tiba SMS berbunyi.....jeng..jeng..Bella tambah order..alhamdullilah..2 biji cheesecake..1 cheesecake untuk birthday dan 2 CMC..Fuhh..didalam hati..boleh ke aku siapakan semua nih..nasiblah order tambahan ni nak amik hari Ahad.Balik kerja bergegas ke Tesco beli barang kek .Balik rumah terus ready nak menghias kek..ingat nak cuba menghias kek dengan coklat modelling..tapi coklat ku tak mencapai tahap konsistensi yg menepati piawaian..ahaks..akhirnya..bancuh buttercream dan ini lah ..hasilnya..kek coklat nih digunakan pihak perempuan untuk diberikan pada pihak lelaki.




Untuk pihak perempuan pulak kek cheesecake..Bila masa dah time untuk delivery..hujan turun dengan lebat..biasalah sekarang mmg musim hujan petang kan..dalam hati takpe..boleh call teksi..tup... aku takder kredit!!! cis.. penyakit gelabah ku datang..sapa nak tolong nih..kedai jauh nak menopup..arrghhh...nasib ader Active10..Terima kasihlah sahabat ku yg jauh di Shah Alam nun..tolong menopup kan..hehe..jauhnyer aku minta tolong..call cab..dan deliver kek ke Taman Rinting dalam hujan lebat..balik semula kerumah dan start again untuk order Bella untuk hari Ahad.


Happy birthday Diana dan Congratulation untuk Mahani.Terima Kasih untuk Bella diatas kepercayaan mu kepada ku..Jangan serik yerk..minta maaflah untuk mana-mana yang terkurang..:)

1 comment:

Dessert Paradise said...
This comment has been removed by a blog administrator.