Wednesday, August 3, 2011

IFtaR PeRtaMa RaMadHan 2011 - DLm HaTi AdEr KeSaYuAn

Kunun2 hari nih nak wordless..tapi tak wordless jugak nampaknyer..hari nih haku penuhkan buku dgn resepi2 pencuci mulut..InsyaAllah kalau panjang umur..nak cuba membuat salah satunyer untuk berbuka petang ini. :)

Entah bila ianyer bermula tradisi berbuka puasa mengikut giliran rumah adik bradik.seperti biasa permulaan pada Puasa yang pertama kami semua berkumpul di kampung..rumah tingalan arwah orang tua kami..Berkumpul ramai2..mcm2 cerita yang dikongsi..tetapi kesayuan didalam hati kerana menyambut ramadhan tanpa ibu bapa mmg tidak dapat disembunyi.

Bila bercerita..pasti kami semua akan menyentuh kalau emak ader dia akan buat begini..kalau bapak ader dia akan cakap begitu..haiz..walau di wajah tergambar bahagia..hati didalam terpercik kesayuan. :(

Ini antara gambar2 yang sempat haku rakam..dengan jumlah keluarga yang besar mmg kelam kabut sikit melayan apatah lagi anak2 sedara yang ade mula belajar untuk berpuasa. :)

Hidangan2 pencuci mulut nih ader yang haku buat sendiri ader juga yang dibawa oleh akak2 ku yang lain..Alhamdullilah rezeki ramadhan..minggu ini bergilir berbuka dirumah kak ngah ku pula..nanti waktu tiba giliran berbuka dirumah ku..entah apa menu yang hendak disediakan..ader idea? buntu memikirkan..tapi masa lambat lagi..masih sempat mengodek dapur sifu2 masakan yang terkenal.. :)

2 comments:

ijayuji said...
This comment has been removed by a blog administrator.
ninazsyafinaz said...
This comment has been removed by the author.